WELCOME UOLLS. BLOG AKU, CITARASA AKU. SEMPOI BLOGGER IS ME!

Jan 5, 2013

ANUGERAH TUHAN ♥♥


Assalamualaikum.. Hai uolls. Muak tekak aku asyik2 nak makan megi jer . Arinie nenek aku tak masak sebab die pergi hospital ade medical check up. Rugi aku tak ikut sebab aku bangun lambat. Terpksa lah aku stay kat rumah sengsorang. Hahaha . Aku nak masak lauk takde plak. *padahal memang aku malas nak masak pon lah*. Rotan2 aku suh aku jadi orang yang rajin ckit. Okay3! Aku dah mengaban tahap cipan dah nie . Wakaka :)

Pada entry kali nie aku just nak cite pasal sorang budak nie . Bagi aku dia sangat la comey dan berbeza dari budak yang lain. Aku terlalu sayang kat budak nie . Aku selalu gelar dia Si Buntat jer . Sebab die semangat sangat3. Hehehe . Aku dah lame tak jumpa die, sebab aku bz sesangat lah . *mengalahkan PM aku nie bz nya. Hahaha* . Die nie banyak sangat kerenahnya. Kekadang aku sampai tak larat nak layan dia dan biar dia cm tue jer . Penah satu hari die mengamuk bagai nak rak, aku sampai pening kepala. Rupenye sebab cuaca time tue panas sgt. Die plak time tue hampir2 nak tercekik buah jambu. Cuak gler aku time tue. Muka aku pucat mengalahkan pocong.. Oppppsss! Memalam nie aku mencarut plak. Jauhkan lah!!




Nie la mase die mengamuk . Muka nak chumell jer kan . Haaa ... Kaki tue sila abaikan yekk.. Bukan kaki aku taw. Kaki aku lgi cantik . *Cewwaaahhhh! Bangga la pulak. Sampai aku bawwak kuar walker die sebab die tak nak duk diam bagai.



Aku suke snap pictures die. Korang tengok, die pndai sgt nak buat muka bila aku nak snap picture die. So cute!!

*********************************************************************************
*********************************************************************************

Die nie baru nak baru jer masuk setahun. Aku haapy sangat sebab dialah kekuatan aku untuk aku berjaya. Aku sayang sangat2 kat die . So, please..... Jangan sape2 rampas dia dari aku la . Aku boleh mati. Actually, separuh jiwa aku ade pada si kecik tue.. Aku borak pepanjang nie tak bgtaw korang sume name dia kan . Nama dia PUTERI NUR BUSSAINA. Unik kan nama die . aku yang bagi kott. *bangga kejap. Bagi penyepak kat aku kejap lg boleh hang otak aku. Hahaha . Okay3! Jangan mengarut ke arah lain k ...

Satu hari tue, minggu lepas la.. Aku terstalk la fb.. Tetibe kan.................................................. Jeng... Jeng...  Jeng...... Aku ternampak picture yang si buntat nie terjatuh kat pintu dapur. Terus aku call tanya keadaan die macam mane. Nak tengok kan ape jadi kat si buntat aku nie .........



Nie la keadaan muka si buntat aku nie . Sedih sangat aku tengok. Jatuh dari tempat yg tinggi plak. Aku rase macam aku nak lempang2 jer orang yg jage si buntat aku nie . *macam mampu kan *.



Sebelum aku balik uitm, aku ade singgah jumpa si buntat aku nie. Lama gak aku tunggu sebab die kuar jenjalan. Agak meyirap gak darah aku time tue. Rase nak bakar jer rumah tue. Haissshhh!! Nanti si buntat nak tinggal mane kan ? Ohmaigad! Last2 dapat gak aku jumpa dia. Dia nampak aku terus dia senyum dan mintak dukung. Puas aku gomol2 die. Last2 die tunjukkan aku yg dia dh boleh berjalan. Ya Allah, syukur sgt2. Bagi aku dia nie berlainan. Cepat jer belajar. Kalau aku tinggal dia, dia tak penah nangis. Maybe dia paham aku kene study utk sara hidup die.



Sama tak muka kteorang. Hehehe . Actually, nak bagitaw korang nie. Dia nie adalah........... Baby aku la . Hehe . Ayahnya?? Hmmm... No komen la sebab kami dlm proses nak bercerai bagai. dia dah banyak susahkan hidup aku sekalian. Nyah die dalam hidup aku. *kesah plak aku dengan hidup ex husband aku nie.* Cakap bebanyak korang mesti dah bosan kan. Baling2 teddy bear kat aku, aku simpan . Hahaha . 
Ntah bila aku dapat jumpa dia lagi . Maybe next 2 weeks la . Rindu sensangat kat die la. 




Sama tak muka diorang. Yang sebelah si buntat aku nie adalah nephew aku. Nama die MUHAMMAD AKIL IRFAN. Sedap kan ? Nama Akil tue aku yang bagi. *kelip2 mata, buat muka bangga*. Baling buah epal kat aku, aku masuk dalam mulut. Eh! Takde kaitan pon kan. Aku dah melalut bagai dah. 

Aku nie pon dah sakit kepala dok memerah otak nak tulis nie punya pasal la. Hahaha . Btw, aku sayang dua dua sekali la. Anak buah aku nie dah nak masuk 8bulan asenye. Aku jarang jumpa nephew aku nie. Wakaka :) Aku harap nanti diorang nnti jadi anak yg berguna utk family. Aamiin :)








Persamaan antara muka kami :) Dia lagi chumell dari aku la 

Actually, banyak sangat persamaan kteorang nie. Cara dia makan, tidur. Haaaa.... Kalau dia tdow tak cukup sekatil utk die. Guling sana sini. Die nie byk peel taw. Dlu nak tdow kat dada, tapi aku kene berdiri. P2 ade mase nak tdow berdodoi pulak. Mase die tak chat dlu, nak tdow atas dada aku. Tapi die nie tak banyak ragam la. Sempoi jer, macam ibu die. Heeee... Lupa pulak nak habaq kat hangpa yg aku bahasakan diri aku nie ibu la. Klasik kan. Tak suke la mama, mummy bagai.  Bab makan, lagii senang. Die makan jer apa yang kta bagi, tak memilih macam aku la. Bab nie, die ikut abahnya. Okay, lupakan lah! Hehe... Tapi aku elakkan bagi junk food la. Tapi penjaganya main bantai jer. Tue yang aku tak suke. Menci... Menci.. Menci... *terpondan la plak aku nie kan*. Hehe . Mase aku kandung die, aku selalu study, baca Al-Quran . Maybe sebab tue die bijak kot. Alhamdulilah. Syukur. Rasenye tak payah kot nak tunjuk muka dia. Sebab aku tak nak kotorkan blog aku dengan laki mcam tue. Sumpah! Aku benci gler laki macam tue . Tak kenang budi .
Eh! Dah tercakap pasl laki tak guna tue plak. 

Btw, wish me luck yaa! Semoga aku dapat jaga anak aku dengan baik. Jadikan dia anak yg solehah. Aamiin ........... Aku nak choww dlu bhaaii sebab aku dah sakit kepala. Hahaha . Boleh jadi gler aku kejap lg. Aku dah tempah temapat kat Tanjung Rambutan tue. Hehe .

P/s:: Jagalah orang yang kita sayang dengan sebaik baiknya.







No comments:

Post a Comment